ANEVAR, acțiuni mediatice și de cooperare

ANEVAR, acțiuni mediatice și de cooperare

  • Write By: admin
  • Published In:
  • Created Date: 2016-11-05
  • Hits: 1309
  • Comment: 0

Acțiuni mediatice și de cooperare cu autoritățile publice demarate de ANEVAR, în scopul aplicării în mod unitar a prevederilor noului Cod fiscal

Legea 227/2015 privind Codul fiscal a schimbat metodologia de impunere fiscală a proprietăților, începând cu 1 ianuarie 2016. ANEVAR a întreprins mai multe acțiuni menite să informeze și să aducă la un numitor comun derulareaacestei acțiuni de punere în practică a noilor prevederi ale Codului fiscal. Un prim demers în acest sens a fost organizarea întâlnirilor dintre ANEVAR și autoritățile publice locale. Astfel, ANEVAR a inițiat o serie de întâlniri de lucru cu autoritățile publice locale din toată țara, implicate în implementarea noilor reguli de impozitare a clădirilor. Prima întâlnire a avut loc la București, la Hotel Ramada, în data de 22 ianuarie a.c. Programul a cuprins prezentarea unor exemple de rapoarte de evaluare, abordarea evaluării în cazul clădirilor cu utilizare mixtă, prezentarea prevederilor din ghidul de evaluare GEV 500 din cuprinsul Standardelor de evaluare ANEVAR 2015, precum și modalitățile de verificare a rapoartelor de evaluare. Seria întâlnirilor cu autoritățile publice locale a continuat cu cea de la Cluj, din data de 30 ianuarie. La această întâlnire a participat, încalitate de invitat, dl. Gheorghe Marinescu, șef serviciu impozite și taxe locale din Ministerul Finanțelor Publice. O a treia întâlnire s-a desfășurat în data de 11 martie, la Camera de Comerț, Industrie și Agricultură a județului Arad, reprezentată de Președintele Gheorghe Seculici, în parteneriat cu Direcţia Venituri a Primăriei Municipiului Arad, reprezentată de Directorul Pavel Neamţiu şi șef Serviciu Impunere persoane fizice, Perjariu Fănică, în prezența Președintelui ANEVAR, Daniel Manațe.


În data de 10 martie, ANEVAR a organizat o conferință de presă în cadrul căreia au fost prezentate statistici din Baza cu Informații Fiscale (BIF), detalii legate de utilizarea mixtă a clădirilor și prezentarea listei evaluatorilor autorizați disponibili pentru a efectua rapoarte de evaluare pentru impozitare, având în vedere că termenul prevăzut de lege până la care se pot depune acesterapoarte pentru anul în curs, este 31 martie. Declarațiile de presă și informările noastre au fost preluate de presa centrală și publicate online, pe canalele TV și în print, inclusiv în paginile Asociației de Facebook, LinkedIn și Twitter. Seminarul „Evaluarea pentru impozitare a clădirilor conform noului Cod fiscal” a fost urmat de aproximativ 1700 de evaluatori autorizați din întreaga țară. Seminarui a început în decembrie 2015 și a avut ca scop pregatirea concentrată pe această nișă de pregătire profesională a tuturor membrilor noștri care au dorit să efectueze rapoarte de evaluare pentru stabilirea valorii impozabile. Conferința „Evaluarea pentru impozitare și raportare financiară” din data de 30 ianuarie 2016, de la Cluj, a fost un alt prilej pentru a prezenta subiecte referitoare la evaluarea pentru impozitare. Celor peste 400 de participanți le-au fost expuse detalii de ultimaoră ale evaluării pentru impozitare rezultate atât din aplicarea legislației, cât și din practica primelor evaluări realizate la începutul anului 2016. De asemenea, un alt subiect al conferinței a fost reprezentat de BIF - Baza de Informații Fiscale.



Leave A Comment